Lubimy solidne rzeczy, kupujemy byle jakie
10 maja 2010, 14:25Kupujemy, wyrzucamy, kupujemy, wyrzucamy, zaczyna się nas już zgryźliwie nazywać homo consumens. Czy jednak naprawdę lubimy ciągłe wyrzucanie naszych przedmiotów, żeby kupić nowe? Czy może jednak cenimy rzeczy trwałe, których coraz mniej w naszym otoczeniu?
Pieniądze łagodzą ból
26 kwietnia 2010, 10:35Dr Kathleen Vohs, która zajmuje się psychologią konsumenta na University of Minnesota, ustaliła, że gdy ludzie policzą pieniądze, odczuwają lżejszy ból po zanurzeniu dłoni w gorącej wodzie, czują się też lepiej w obliczu społecznego wykluczenia.
Emocje trwają po zaniku wspomnień
13 kwietnia 2010, 08:20Osoby cierpiące na chorobę Alzheimera mogą nie pamiętać/nie rozpoznawać krewnych i przyjaciół, ale nadal cieszą się na ich widok. Badacze z University of Iowa uważają, że regularne spotkania z bliskimi skutecznie poprawiają ich nastrój (Proceedings of the National Academy of Sciences).
Gorzkie owoce drzewa genealogicznego
9 kwietnia 2010, 08:30Odtwarzanie rodzinnego drzewa genealogicznego to nowa moda, a zarazem dla wielu pasja i przyjemność. Czasami jednak ta badawcza przygoda może zamienić się w koszmar niewygodnych faktów, odnowionych konfliktów i rodzinnych „szkieletów w szafie" - wynika z badań socjologicznych.
Postadopcyjny blues
2 kwietnia 2010, 18:27Niespełnione bądź nierealistyczne oczekiwania rodziców adopcyjnych prowadzą w niektórych przypadkach do depresji postadopcyjnej.
Jesteśmy szczęśliwi, gdy zarabiamy więcej od innych
22 marca 2010, 15:57Jak dowodzą badania brytyjskich psychologów, pieniądze dają ludziom szczęście, ale tylko wtedy, gdy poprawiają ich pozycję społeczną. Nie cieszy samo bycie kimś dobrze opłacanym. By odczuwać zadowolenie, musimy postrzegać siebie jako zarabiających więcej od przyjaciół i kolegów z pracy.
OCZ oferuje tanie SSD
11 marca 2010, 18:39OCZ Technology Group zaprezentowało swój pierwszy dysk SSD wyceniony na mniej niż 100 dolarów. Tak atrakcyjna cena ma pomóc w zadomowieniu się tego typu urządzeń na rynku klienta indywidualnego.
Kiedy kampania społeczna skłania do picia
5 marca 2010, 18:03Reklamy społeczne dość często odwołują się do poczucia wina czy strachu potencjalnego odbiorcy. Naukowcy stwierdzili jednak, że w niektórych sytuacjach kampanie mające zapobiec paleniu czy piciu alkoholu w rzeczywistości wzmacniają jeszcze niepożądane zachowania. Wg Amerykanów, dzieje się tak, gdy spot obejrzy ktoś, kto już się boi lub ma poczucie winy. Przyjmuje on wtedy postawę obronną i nie bierze pod uwagę konsekwencji swojego działania, postępując w myśl zasady: "To spotyka wyłącznie innych".
Transcendencja z uszkodzonego mózgu
12 lutego 2010, 09:46Naukowcy z Uniwersytetu w Udine jako pierwsi powiązali wybiórcze uszkodzenie mózgu z nasileniem uczucia transcendencji. Testy prowadzono przed i po operacji osób z guzami mózgu.
Pewne dzieci bardziej lubią słodycz
10 lutego 2010, 11:14Badacze z Monell Center potwierdzili, że reakcja dzieci na intensywnie słodki smak ma związek z rodzinnymi predyspozycjami do alkoholizmu oraz własnymi objawami depresji.